benny-anja-nederland.reismee.nl

Dag 4; Groningen

Vandaag staat er een rondje Groningen op het programma. We rijden even over 10 uur weg bij het Bastion Hotel, via Dokkum naar Lauwersoog. Als we iets meer dan een kwartier onderweg zijn vraagt Benny; "Heb jij mijn filmcamera uit de kast gehaald?" "Ehh, nee." Had Anja dat moeten doen dan? We rijden door tot de volgende rotonde, keren daar om en bellen het hotel dat we er gezellig weer aan komen. Terug bij het hotel wordt er een nieuwe sleutelkaart voor kamer 66 aangemaakt en kan Benny naar boven om de camera uit de kast te vissen.

Een paar minuten voor 11.00 uur doen we een 2e poging richting Lauwersoog en dit keer lukt het zowaar. We drinken koffie met wat lekkers erbij aan de rand van het Laurensmeer, met uitzicht over de museumhaven.

Van hier rijden we door naar Pieterburen, want als je in Groningen bent moet je natuurlijk ook naar de zeehondencrèche. We rijden weer heerlijk binnendoor. Over boerenlandweggetjes, waar je een tegenligger bijna niet kunt passeren en door kleine Groningse dorpjes. Zo leuk dit...

Maarrrr goed, we zijn natuurlijk Benny en Anja, dus je kunt hier en daar wel een hobbel verwachten, zeker na de vergeten camera van vanmorgen. We vinden de zeehondencrèche in no-time, maar de volgende collage zegt dus alles...

Samenvatting; We komen aan in Pieterburen, parkeren bij de zeehondencrèche, alle tickets voor zaterdag zijn uitverkocht, we verlaten Pieterburen. Ons bezoek heeft precies een kwartier geduurd!

Volgende stop; De Noordkaap. Het meest Noordelijkste punt van het vasteland van Nederland. Lang, heel lang denken we dat ook dit niet goed komt, want de weggetjes zijn smal, we rijden door weilanden en over dijken, maar net als we denken 'we komen er nooit' is het einde in zicht en zien we, ook nu weer in de middle of nowhere, wat auto's staan.

We zijn er!

We lopen tegenwind tegen de dijk op...

...en boven op de dijk zien we in de verte het kunstwerk 'De Hemelpoort'

Het uitzicht is fantastisch. Aan de ene kant de Waddenzee…

...aan de andere kant de rust en de ruimte van de weilanden met de windmolens.

'De Hemelpoort'

Als we teruglopen naar de auto maken we nog een 'tegenwindselfie

Én nog 1tje van de schapen op de dijk...

En dan gaan we toch echt op weg naar ons hotel in Delfzijl. We drinken nog ergens koffie/thee en eten een broodje haring en dan is het nog maar een klein halfuurtje, dus appeltje eitje... NOT! Omleiding... de weg naar Delfzijl is afgesloten volg 4... het kost ons een half uur extra, maar dan zijn we er toch. Het Eemshotel in Delfzijl.

Room with a view...

We doen nog een paar boodschapjes bij AH, de koffie is op, en reserveren een tafeltje om 19.00 uur in het restaurant (ook boven het water) van het hotel. Waren we niet van plan om ook maar 1 foto van eten te plaatsen, we doen het toch. Het was té lekker. Benny heeft ribeye en Anja een duo van zeetong en zeebaars, Benny heeft de citroentaart en Anja de chocolade bombe met kersengelei. Het heeft gesmaakt!

Nu lekker slapen en morgen op naar Drenthe.