benny-anja-nederland.reismee.nl

Dag 8; Overijssel

Vandaag gaan we naar Giethoorn. We ontbijten al om 08.15u, checken uit en gaan dan meteen op weg. We geven aan dat we binnendoor willen, maar de meneer van de GPS raakt helemaal in de war als er een nieuwbouwwijk op z'n pad komt. De juffrouw van Google maps helpt hem gelukkig uit de brand.

We zijn al vroeg bij hotel De Harmonie in Giethoorn waar we koffie drinken en we gelukkig ook de auto de hele dag mogen laten staan. We krijgen een plattegrond mee en gaan op pad. We lopen door het Noorden van Giethoorn, waar het heerlijk rustig is.

Als we richting het centrum komen, wordt het al drukker en drukker en fluisterbootjes varen in 1 lange file. Nu willen we best graag een bootje huren, maar dit, deze drukte, is niets voor ons. We besluiten met een huurboot mee te gaan. We boeken een tocht van 2 uur door het dorp én door het natuurgebied er om heen. Het is inmiddels 14.15 uur en om half 4 vertrekken we. We lopen nog even terug naar het centrum en om 15.15 uur zijn we weer terug om een kwartiertje later op de boot te stappen en een lekker stukkie te varen.

Het is inmiddels al een stuk rustiger op het water...

Eenmaal uit het dorp, steken we De Bovenwijde (het meer) over en gaan we natuurgebied De Wieden in.

Als we weer terug zijn stappen we zo van de boot af het restaurant in wat van dezelfde eigenaar is. We nemen allebei de fish & chips. Benny heeft nog een stukje cheescake na en Anja chocolademousse. We laten iemand van het restaurant een taxi bellen om ons terug naar het hotel te brengen. We hebben geen zin om nog een uur terug te lopen...

In het hotel werken we de website bij en kijken AJAX-Leeds United. Morgen gaan we naar Flevoland.

Tot dan!

Mitch

Zozo dan zal Pa wel een berg rum in ze koffie hebben gehad als je met de taxi terug moest ;-)

Riek

Jullie hebben het gelukkig getroffen wat het weer betreft en de tocht was wel de moeite waard toch en het is een mooi gebied.
By the way: wat leuk dat JV reageerde op jullie restaurant TEXAS in Epe. Fijne avond ?

Willeke

Wat leuk Giethoorn en fijn dat het niet zo druk is.
En droog weer ook lekker.
Veel plezier morgen in Flevoland.

Jannie

Wat een gezellige plaats giethoorn.

Trudy

Prachtig Giethoorn en die vaartocht zeker met het mooie weer. OP naar dag 9

Inaj

Giethoorn is zo'n mooie omgeving en over het water zie je het ook weer van de andere kant, mooi hoor.