benny-anja-nederland.reismee.nl

Dag 9; Flevoland

Vandaag gaat de reis naar Flevoland. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat we even getwijfeld hebben om Flevoland toe te voegen. Wij hebben beiden op school geleerd dat Nederland 11 provincies heeft en Flevoland is en blijft voor ons een 'buitenbeentje'. Maar, omdat het toch de 12e provincie is, mag het eigenlijk niet ontbreken.

Flevoland dus, maar niet voor dat we weer van een heerlijk ontbijtje genieten in ons hotelletje in Giethoorn en niet voordat we Mitchell gebeld hebben ...'Happy Birthday to youhooo!"... en niet voordat we het ooievaarsnest naast het hotel gefotografeerd hebben.

Van Giethoorn rijden we binnendoor naar Urk waar we koffie drinken met uitzicht op de haven en het IJsselmeer.

We hebben ook uitzicht op de vuurtoren van Urk

Op het meest westelijke puntje van Urk staat de 18,5m hoge vuurtoren op de dijk. Door de afsluiting van de Zuiderzee en vorming van het IJsselmeer is de vuurtoren, als lichtbaken, minder belangrijk geworden, maar nog wel de perfecte toren voor een mooi uitzicht over het IJsselmeer.

We lopen langs de haven terug naar de auto...

Het eindpunt van vandaag is Lelystad waar we én even de outlet in willen (Benny is op zoek naar een korte broek), maar ook Batavialand, het historisch museum, willen bezoeken. De outlet lopen we door en Benny heeft een tas vol kleding, maar Batavialand slaan we, voor nu, even over. We gaan naar ons hotel in het centrum, lopen even een rondje en eten bij de Grill die onder het hotel zit.

Morgen gaan we naar Utrecht - Amerongen, waar we 2 nachten zullen blijven,

Riek

En het was lekker weer, dat scheelt een hoop?
Oh, Amerongen is zooooo mooi en mijn jongste zusje woont daar, vlakbij het kasteel. Geniet van jullie Amerongse dagen, liefs ?

Boet

Prachtig weer zo te zien. En geweldig uitzicht vanuit de toren op die prachtige wolken. jammer van de vele horizonvervuilende windmolens.
Een tas vol kleding ..... maar de vraag die het bij mij oproept is, zit daar een korte broek bij ? ?
Amerongen leuk dorpje waar mijn broer "Benny" woont de enige uit de familie die dit dorpje verruild heeft voor ons mooie dorp Ede ?
Veel plezier daaro

tonnie

prachtig weer mooie foto s gefeliciteerd met jullie zoon xx

Willeke

Gefeliciteerd met Mitchell.
Fijn dat jullie weer een mooie dag hebben gehad en wat leuk die ooievaars.
Kijk uit naar jullie volgende reisverslag.

Jannie

Mooie foto,s nog gefeliciteerd met mitch en geniet ervan.

Trudy

Prachtige foto's op naar Utrecht

Ina

Gefeliciteerd met Mitchel, maakte de ooievaar niet erg veel herrie die kunnen zo klepperen. Hoop dat Ben zijn korte broek vaak kan gebruiken. Flevoland toch maar toevoegen?