benny-anja-nederland.reismee.nl

Dag 10; Utrecht

We ontbijten rond 9 uur en iets meer dan een uur later vertrekken we vanuit Lelystad richting Utrecht. We maken een tussenstop bij de Pyramide van Austerlitz.

De "Pyramide van Austerlitz" is gelegen op het hoogste punt van de Utrechtse Heuvelrug. Het monument stamt uit de tijd van Napoleon van begin 1800. In 1804 liet generaal Marmont de piramide bouwen door het Frans-Bataafse leger, als eerbetoon aan zijn vriend en voorbeeld Napoleon Bonaparte. Geïnspireerd door diens veldtocht naar Egypte, koos Marmont voor een piramide, bekroond met een obelisk. Deze obelisk was van hout en raakte snel in verval. Napoleons broer Lodewijk Napoleon, in die tijd koning van Holland, gaf het monument de naam "Pyramide van Austerlitz" naar de veldslag in het huidige Tsechië. In 1894 werd een nieuwe obelisk gebouwd van steen, maar de pyramide zelf werd nauwelijks hersteld.

Als we nog een rondje om de piramide hebben gelopen en een bakkie koffie hebben genuttigd op het terras gaan we op weg naar ons hotel in Amerongen.

We 'lunchen' op het terras van ons Hotel Buitenlust.

Na deze 'lunch' en nadat we ingecheckt zijn lopen we, langs de kerk van Amerongen...

...naar kasteel Amerongen. We hebben allebei niet echt de behoefte om het kasteel zelf te bezoeken, dus we besluiten alleen een wandeling door de tuin te maken.

De Bastion...

Het kasteel...

Terug in het hotel werken we meteen de website bij, zodat we een snipperavond hebben. Morgen gaan we een dagje beessies kijken in Ouwehands Dierenpark.

Riek

Wederom mooie foto’s Anja en Ben.
Hotel Buitenlust

Riek

Ik was nog niet klaar met mijn verhaal ??
Hotel Buitenlust is erg gezellig, hebben jullie gezellig op het terras kunnen zitten??
Enjoy ?

Willeke

Weer mooie foto’s.
Knap gesnoeid die bomen.

tonnie

wat een mooie omgeving Amerongen Zoiets heb jij in Ridderkerk toch ook prachtig !! veel plezier in de dierentuin

Jannie

Alweer mooie foto,s Amerongen is natuurlijk bekend bij ons,en Ouwehand zijn we vorige week nog geweest met Jez was heel gezellig.

Trudy

mooie dag geweest en de dierentuin is altijd leuk