benny-anja-nederland.reismee.nl

Dag 11; Utrecht / Ouwehands Dierenpark

Een dagje dierentuin is altijd goed en omdat Ouwehands dierenpark een favoriet is én we in de buurt zijn is de keuze voor vandaag snel gemaakt. We hebben online tickets gekocht en een tijdslot van 10.30 uur gereserveerd, dus ruim de tijd om eerst even lekker te ontbijten. We nemen plaats aan het tafeltje met ons kamernummer (2) en dan komt er iemand twee dienbladen brengen met ons ontbijt. 2 mandjes met croissant en harde broodjes, kaas en vleeswaar, ei en tomaat, yoghurt en meloen, een etagère met ontbijtkoek, boter, zoetwaar en huisgemaakte mangojam, jus en we kunnen kiezen tussen koffie of thee. Ruim, maar dan ook ruim voldoende dus!

Om kwart voor tien rijden we weg ...zijn in 20 minuten bij de dierentuin... parkeren de auto en kunnen meteen door naar binnen.

Eerst tijd voor koffie en dan gaan we aan ons rondje beginnen. Bij de 1e foto komt Anja tot de ontdekking dat het sd-kaartje van de fotocamera nog in de laptop zit. Oepssss!! Gelukkig heeft Benny 2 filmcamera's bij zich en in 1 van die 2 zit zo'n zelfde kaartje. Problem solved!!

In het berenbos genieten bruine beren, die vroeger mishandeld zijn, van een onbezorgd leven. Ze leven er samen met wolven op een 2 hectare groot bosperceel met o.a een waterval, rotsen en een vijver. In het Berenbos wordt de leefomgeving van de beer in het wild zovee lmogelijk nagebootst om het natuurlijk gedrag van de beren te stimuleren. We hebben we geluk. Ze worden net gevoerd met vlees, vis en groente en om die reden zijn er een aantal goed te bekijken. Het blijft bizar dat we deze dieren al een aantal keren gewoon in het wild hebben gezien in de V.S.

Hakuna Matata

Atalanta in een vlinderstruik

Ja, ja...

Gezellig samenzijn...

Als we 2 x de dierentuin rond zijn geweest vinden we het genoeg. We gaan terug naar het hotel, drinken nog wat op het terras en eten ook in het hotel. 2 x tournedos, 1 x mille feuille en 1 x Irish koffie.

Morgen gaan we naar Limburg. Tot dan!