benny-anja-nederland.reismee.nl

Dag 11; Utrecht / Ouwehands Dierenpark

Een dagje dierentuin is altijd goed en omdat Ouwehands dierenpark een favoriet is én we in de buurt zijn is de keuze voor vandaag snel gemaakt. We hebben online tickets gekocht en een tijdslot van 10.30 uur gereserveerd, dus ruim de tijd om eerst even lekker te ontbijten. We nemen plaats aan het tafeltje met ons kamernummer (2) en dan komt er iemand twee dienbladen brengen met ons ontbijt. 2 mandjes met croissant en harde broodjes, kaas en vleeswaar, ei en tomaat, yoghurt en meloen, een etagère met ontbijtkoek, boter, zoetwaar en huisgemaakte mangojam, jus en we kunnen kiezen tussen koffie of thee. Ruim, maar dan ook ruim voldoende dus!

Om kwart voor tien rijden we weg ...zijn in 20 minuten bij de dierentuin... parkeren de auto en kunnen meteen door naar binnen.

Eerst tijd voor koffie en dan gaan we aan ons rondje beginnen. Bij de 1e foto komt Anja tot de ontdekking dat het sd-kaartje van de fotocamera nog in de laptop zit. Oepssss!! Gelukkig heeft Benny 2 filmcamera's bij zich en in 1 van die 2 zit zo'n zelfde kaartje. Problem solved!!

In het berenbos genieten bruine beren, die vroeger mishandeld zijn, van een onbezorgd leven. Ze leven er samen met wolven op een 2 hectare groot bosperceel met o.a een waterval, rotsen en een vijver. In het Berenbos wordt de leefomgeving van de beer in het wild zovee lmogelijk nagebootst om het natuurlijk gedrag van de beren te stimuleren. We hebben we geluk. Ze worden net gevoerd met vlees, vis en groente en om die reden zijn er een aantal goed te bekijken. Het blijft bizar dat we deze dieren al een aantal keren gewoon in het wild hebben gezien in de V.S.

Hakuna Matata

Atalanta in een vlinderstruik

Ja, ja...

Gezellig samenzijn...

Als we 2 x de dierentuin rond zijn geweest vinden we het genoeg. We gaan terug naar het hotel, drinken nog wat op het terras en eten ook in het hotel. 2 x tournedos, 1 x mille feuille en 1 x Irish koffie.

Morgen gaan we naar Limburg. Tot dan!

Willeke

Wat een leuke dierentuin en ook weer prachtige foto’s
Fijn dan Benny nog een sd kaartje had.
Veel plezier morgen!

Ada

War een mooie dierentuin prachtig
En mooie foto’s

Riek

Wederom zeer mooie foto’s en mogen wij ook van mee genieten, dank jullie wel ?
Geniet van jullie autorit naar Limburg en nog gezellige dagen, groetjes ?

tonnie

hier ben ik nog nooit geweest ga er ook zeker een keertje heen lijkt me prachtig zeker jullie foto s gezien te hebben goede reis naar Limburg tot morgen x

Trudy

Een dierentuin blijft boeien. Ik ben er pas nog geweest vooral voor de panda's, daar was ik ook toen de kleine geboren werd. Binnenkort maar weer eens naar Blijdorp. Jullie goede reis naar Limburg en tot morgen.

Ina

Mooie foto's van de dieren, komen goed van pas kan ik mijn kleinzoon mee blij maken.